Problem med acne

Nu skriver jag i alla fall ett till inlägg idag men det är för att jag blev så himla ledsen idag. Eller egentligen orkar jag inte bry mig men det är så dumt gjort. Nu är det så, och de flesta av er vet det redan att jag i många år har lidit av acne. Jag har använt alla receptfria + receptbelagda salvor som finns + fått repetbelagda tabletter men ingenting hjälper och så är det för vissa. Det försvinner helt enkelt inte, en dag gör de det förhoppningsvis. (Nu använder jag acne drops och det lindrar!). Nåja, jag har mått otroligt dåligt av det här problemet och blivit retad för det, den största självmordsorsaken i Sverige är faktiskt problem med acne, att man inte längre står ut med sitt utseende. Jag känner ingen annan med det här problemet och det var en lättnad när jag fick veta att "Blondinbella" har exakt samma problem som jag. Det är inspirerande att en sådan snygg tjej faktiskt har ett hudproblem och vad hon gör för att få bort det.

Idag när vi satt i skolan, X hade kommit dit och vi satt vid varsin dator. Han frågar oss om vi hört talas om Blondinbella. Jag som läser hennes blogg regelbundet svarar ja och han säger att jag ska komma och titta. Det är en bild som hon la ut på bloggen för ett tag sen för att inspirera andra tjejer och killar med liknande problem, en bild på henne utan smink och där hennes acne syns tydligt. Hon la ut den för att vi inte ska skämmas för att vi har ett medicinskt problem men Aftonbladet gjorde om det "som vanligt", till något negativt. I alla fall drar X kommentaren, "ser hon verkligen ut sådär. Tänk vad smink kan göra osv..." Jag sitter bredvid han, vi går i samma klass. Han har sett mig minst tre dagar i veckan i två år och borde? veta att jag har acne. Osmart? Eller en pik? Eller så tänker han inte....Jag skulle i alla fall inte börja prata om hur fult det är med tjocka människor om någon i min närhet var överviktig eller att platta bröst är fult...Ni förstår poängen? Alla har vi olika komplex med oss själva och vissa av mår otroligt dåligt av det, något som en som inte vet inte kan förstå men som man ändå borde veta. Jag skulle skämmas över att säga en sån sak till någon som själv led av det, men det är ju jag.


Snyggt? Nej! Obotoligt? Ja.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback