Mer än ögat ser av Melissa Marr



"Aislinn lever i två världar, den verkliga - och den osynliga. Hon uppvaktas av två unga män. Den ene är av kött och blod, den andre är en underskön sommarkung som vill se henne som sin brud. Hon måste bara välja..."

Jag har aldrig varit ett fan av fantasy men det här var en riktigt bra ungdomsfantasy som jag kan tänka mig att ungdomarna gillar. Jag tyckte dock att titeln var rätt trist, jag menar tänk på sagan om ringen och liknande filmer. Dem hade ju knappast blivit så stora om de hade hetat som den här. Mer än ögat ser låter som någon dålig thriller från 90-talet. Låt er inte avskräckas från titeln utan läs den! 

"Han suckade, hällde solskenet ur handen och fångade upp det med den andra utan att titta. Du är en av oss nu. Ett sommarväsen. Även om du inte var det, skulle du fortfarande vara min, fortfarande höra samman med oss. Du drack av vårt vin med mig. Har du inte läst om det i dina böcker, Aislinn? Drick aldrig med oknytt".

Betyg: 4/5


Kommentarer

Postat av: Emma

Jag gillade titeln, kändes tilltalande.

''Mer än ögat ser'' så fint<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback