Poeten av Michael Connelly



"När kriminalreportern Jack McEvoy får beskedet att brodern, mordutredaren Sean, begått självmord blir han misstänksam: självmordsmeddelandet -bortom tid, bortom rymd- är inte Seans stil och visar sig vara ett citat ur en av Edgar Allan Poes dikter. När Jack sedan upptäcker att flera andra polisers självmordsmeddelanden liknar broderns, uppenbarar sig ett skrämmande mönster - han är en seriemördare på spåren! FBI kopplas in i en hisnande jakt på Poeten, en mer gäckande gestalt än man någonsin vågat tro".


En riktigt bra deckare! Som ni vet följer jag Michael Connellys Harry Bosch men jag kringgick det och tog denna som omväxling och jag är inte besviken över det. Det kan bli rätt trist att bara följa en enda person hela tiden och jag ville se hur han skrev annars, vissa böcker med Harry Bosch har ju inte varit helt jätte bra men jag tycker nästan att den här var bättre än alla Harry Bosch tillsammans och jag rekommenderar den verkligen!!

Betyg: 5/5


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback