Varsågod

Ärlighet varar längst, istället för att dra ut på det. Jag vet att jag inte är samma människa som för några år sen eller för bara ett halvår sen men de misstag jag har gjort ska jag tydligen dras med för resten av mitt liv, det får jag acceptera. Jag får också acceptera min ensamhet och att mitt sällskap består av Bianca, böcker och skolarbete - jag kan överleva, jag kommer kanske överleva.

Jag säger detta till er för att det sårar något otroligt. Var ärliga om ni inte är beredda att umgås med en människa, om ni inte tål den människan istället för att ljuga - annars drar ni bara ut på den personens lidande. Om ni berättar kan den människan gå vidare istället för att fortsätta hoppas på att ni någon gång ska vilja vara med henne/honom.

Det kanske är roligt att såra en människa? Ni kanske finner det roande att få ge igen för det den personen gjort mot er eller för hur ni behandlade i allmänhet men det är inte mänskligt. Ni om någon, som blivit behandlade så borde veta hur mycket det sårar. Själv, vid 21 års ålder orkar jag inte mer efter att ha blivit behandlad så hela livet - Ni har lyckats att förstöra mitt liv helt och håller!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback