Vänder oturen nu?

Jag fick brev från vuxenpsykiatrin idag, kuratorn jag var och pratade med hade skickat med en folder om färdighetsträning som är den delen i DBT:n som hon skulle anmäla mig till, betyder det att jag får gå på det?? Hon hade bara skrivit en notering att hon skickar med den och en ny tid till henne så jag förstod inte riktigt. Jag ringde och avbokade tiden eftersom jag inte kan den dagen så jag hoppas att hon ringer tillbaka till mig imorgon så jag får fråga henne. På henne lät det som om endast ett fåtal fick gå på det, som jag skrev förut och att chansen var väldigt liten att jag skulle få det. Men å andra sidan skulle hon rådgöra med en läkare så jag hoppas, hoppas, hoppas! Håll tummarna för mig, snälla!

Idag har det varit bättre med ångesten. Jag har ju varit i skolan så det beror på det och också att jag för en gångs skull har fått ett förlåt från en person, att han förstod att han gjort fel. Jag förlåter gärna, det var ingen stor grej men känns ändå bra när en människa gör så, det är det rätta. Efter skolan var jag till biblioteket och lånade två böcker; "Baby Jane" av Sofi Oksanen och "Pepparkakshuset" av Carin Gerhardsen. Har ni föresten hört nå så löjligt att bibblo tar 10 kr om man vill ställa sig i kö på en bok, det är ju rena rånet. På skolan är det gratis, men dem har inte bra skönlitteratur, mest gammalt tjafs som ingen läser, står mest och dammar på nedre botten.


Kommentarer

Postat av: Systeryster

Efter regn kommer solsken kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback