Svart eko av Michael Connelly



"Harry Bosch är polis i Los Angeles, beryktad för sina okonventionella och ofta hårdföra metoder. I Svart eko är han suspenderad från den centrala mordkommissionen efter en kontroversiell dödsskjutning och får som brottsutredare i Hollywood hand om ett till synes enkelt fall. En uteliggare och missbrukare hittas död i ett gammalt cementrör utanför staden. Det visar sig att den döde är en av Bosch gamla krigskamrater, en "tunnelråtta" med uppgift att blåsa ut de underjordiska försvarssystemen under byarna i Vietnam. 

Tillsammans med en kvinnlig FBI-agent - och motarbetad av sina egna kollegor - tar Bosch upp jakten på en mördare vars identitet chockar även honom". 

Det första boken i serien om Harry Bosch. Jag känner att jag har stenkoll på alla serier jag följer just nu men satsar som sagt på Peter Robinsons Alan Banks i Storbritannien, Anna Janssons Maria Wern i Sverige och nu Michael Connellys Harry Bosch i USA. Boken var jätte bra och spännande och jag längtar till jag lagt vantarna på den andra delen, antingen att jag lånar den från biblioteket eller jag köper hem den, får se vad som går fortast. Läs denna serie!! 

Betyg: 5/5 

Uppdate: Måste nog tillägga där att jag planerar att börja med en till serie av Arnaldur Indridason om Isländsk polis och så läser jag ju Simon Becketts deckare men dem kanske räknas som fristående? Ni kommer säkert att bli helt förvirrade av alla serier jag försöker följa, förlåt!


Kommentarer

Postat av: Liz

länge sen jag läste den boken men jag kommer ihåg att den var bra :) Nästan så att jag måste läsa om den nu! :D Jag följer också en massa deckarserie och precis som du lyckas jag också hålla isär dem :) Patrica Cornwell, Simon Beckett, Peter Robinson, Ian Rankin, Michael Connelly, Reginald Hill.... hmm jag glömde säkert någon men men ;) Ha en bra dag idag! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback