Skola och fika

Hemma från skolan och tur var det att jag kom dit idag för nu förstår jag syntax mycket bättre än igår i alla fall. Man ska alltså inte vara borta från lektionerna för det är enklare att fatta om man läser och sen får det förklarat av läraren, det är svårt att plugga in på egen hand.

Carro var sjuk idag så det blev inget gjort på grupparbetet, men vi har ju tid till det nästa vecka också så det är inte så farligt. Istället tog jag en fika med två klasskompisar, Liz och Lina. Vi diskuterade mest grammatik men det blir lätt så eftersom man inte förstår och vill vara säker på att dem andra heller inte gör det eller om det gör få en förklaring till varför det är på det sättet.
Ni kanske tycker att jag klagar rätt mycket på grammatik men ändå har valt att bli svenskalärare? :) Då ska jag berätta för er att för det bara är 1 grammatikkurs på 3 terminer, dvs 7,5 hp. Resten är skrivande, läsande, litteraturhistoria, B uppsats osv - ROLIGA SAKER! :D Idag fick jag ett mail också att dem behandlar min extra kurs jag sökt till hösten - skapande svenska, hoppas jag får veta snart om jag kommer in!


Kommentarer

Postat av: Liz

Det var kul att fika idag :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback