predikativerna som spökar i halsen

Kommer nog att bli hemma från skolan imorgon i alla fall. Jag har sovit hela dagen men har fått feber och halsont är inte borta. Nu är Jonas på väg hem med halstabletter i alla fall. Mellan sovandet har jag i alla fall roat mig med att tänka att jag sätter ut primära satsdelar under meningar, det är några jag absolut inte har någon koll på, t.ex predikativ objektiv eller nåt sånt, vad är det? Jag fattar liksom vad subjekt, predikat och objekt är, jag vet också vilket som är det fitiva verbet men sen när det kommer en mening som slutar med: om jag inte förstå....då blir det krångligt.

Jag har en ny favoritförfattare, Simon Beckett! Jag älskar hans bok hittills.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback