Måndag

Godmorgon,

Idag har jag skola, grammatikstuga, ungefär som ett litteraturseminarium där vi ska diskutera olika lärstilar och hur man kan undervisa i grammatik. Låter väll spännande? Innan dess ska jag fika med Carro på skolan, vi har inte setts sedan i torsdags eftersom hon hade mycket att göra i helgen. Jag funderar också på att efter skolan sitta där och plugga, vi får se, jag brukar få mer gjort där än hemma. Här är det så lätt att komma på en massa annat som måste göras! Känner ni igen er? Det är nog inte helt ovanligt att det är så.

Tänkte tipsa lite om kulturella saker som händer i Luleå i veckan som ni kanske vill gå på;

Tisdag 12 maj är det meditation med Pia Janson, Biblioteket inne i stan, fri entré.
Lördag 16 maj, boksläpp och författarbesök, Ulrika Vallgårda "Och runt omkring mig är allting så vacker blått" och Bengt Pohjanen "Jopparikuninkhaan poika", Smugglarkungens son på meänkieli, biblioteket inne i stan.
Söndag 17 maj, Teater "Jag gillar Stig". Entré: 80 kr. Läs mer här.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback