Kraa!

Nu har jag pluggat hela dagen så jag har verkligen fått något gjort! Det känns jätte skönt. Ska fortsätta plugga en stund till innan hitta hem börjar. Det rekommenderar jag föresten, det är ett djurprogram om hundar och katter som ska hitta nya hem. Kl. 19.30 måndag-torsdag på tv4.

Fick just höra att min systerson Jonathan lärt sig säga mitt namn, eller "Nonna" men ändå, när han han ser min bild :). När mamma är ute och går med honom ibland när min syster jobbar så går dem alltid förbi tågstationen och jag brukar alltid råka ringa dem när de är där och då frågar mamma honom vems tåg det är och då skriker han "Nonna". Jonathan kom nämligen och hämtade mig på tågstationen i julas så han vet att jag åkte tåg från Luleå. Jonathans mormor (min mamma) har dock fått det osmickrande namnet "Kraa" (kråka) men det skrattar vi gott åt, hon får helt enkelt skylla sig själv eftersom hon upprepat det ordet när de är ute och går. HAHA. Idag hade han ropat "Hej då Kraa".


Min mamma?


Kommentarer

Postat av: Systeryster

Kraa ja...han säger "mommo" också men det är roligare med Kraa....:-). Pappa heter Nanne och mamma heter Tatta och bästa kompisen Ue.

Postat av: Systeryster

Kraa ja...han säger "mommo" också men det är roligare med Kraa....:-). Pappa heter Nanne och mamma heter Tatta och bästa kompisen Ue.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback