Hotad till att bli troende

Idag på stan mötte vid en man som stannade oss. Bara det, att fråga någon om de har tid att prata lite är misstänksamt i mina ögon. Hur som helst så brukar jag vara för nyfiken för att säga nej så jag bad honom berätta vad han hade på hjärtat. Han lyste upp och frågade om vi inte kunde tänka oss att finna Gud, han garanterade att han inte försökte få oss att gå med i något speciellt samfund men att om vi fann Gud skulle vi bli lika lyckliga som han. Han sa att vi skulle läsa Johannes 16. Sen tackade han och gick.

Religionslärare som jag är så äger jag ju självklart en bibel och var tvungen att ta fram den och läsa lite för att se om jag blev nå frälst, hittade detta citat;

"Detta har jag sagt er för att ni inte skall komma på fall. De skall utesluta er ur synagogerna, ja, den tid kommer då den som dödar er tror sig bära fram ett offer år Gud. Och detta skall de göra därför att de inte lärt känna Fadern och inte heller mig. Jag har sagt er detta för att ni, när den tiden kommer, skall minnas att jag har sagt det".

Jag blir mest rädd att han refererade till denna del, blev inte dugg frälst av det. Känns nästan som ett hot.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback