Fika på porsöns kollo

Efter att jag kollat klart på nätet bestämde jag mig för att ta en tur till porsöns kollo. Det ser i alla fall ut som ett kollo eller som jag trodde förut att det var, ett fängelse. Där bor en bekant till mig som jag inte träffat på ett tag. Vi drack kaffe och te och diskuterade svininfluensan. Jag anser ju mig ha blivit smittad idag. Jag och Carro satt mest och flamsade medan han smsade med sin flört men på det stora hela var det trevligt.

En lite mindre trevlig sak fick jag dock reda på. I höstas träffade vi en kille på krogen som vi började prata med för han kände en kompis till Carro, nåja efter det har vi bara hälsat på skolan när vi setts men tydligen har han varit med i en motorcykelolycka och fått amputera ett ben! Jag blev jätte ledsen för hans skull för det kan ju faktiskt hända vem som helst i ens närhet!


Porsöns åretrunt koloni

Efter fikat åkte jag in till stan och hängde på Jonas jobb. Jag fick se ett videosamtal där just när dem satte på kameran kom en tjej in och tappade något i golvet (en servis, en vas eller dylikt) så det sa KRASCH! Alla började skratta jätte mycket, gick bara inte att hålla sig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback