Drömmar

Sömnen tar mig till en annan värld och hur mycket jag än vill låta bli att sova på dagarna så kan jag inte låta bli. Oftast har jag dem underbaraste drömmarna på dagarna. Idag drömde jag att jag badade vid en strand och det kom en tjej och hämtade mig för att se på när barnen hade ett läger precis vid stranden, de var utklädda till clowner. Det utropades att det var en tävling, jag vet inte riktigt vad det var för tävling, jag ville ändå inte vara med men helt plötsligt började tjejen att putta fram att jag skulle delta. De runt omkring började skrika mitt namn, "Jonna, Jonna, Jonna" och jag försökte skratta bort det och ta mig därifrån. Jag hann inte utan jag blev fasthållen av en ledare som gav mig en tävlingslapp.

Tävlingen pågick i flera veckor, den innebar att man skulle resa runt och samla på sig saker. Man skulle försöka förstöra för varandra och skrämma varandra. Men det var aldrig skrämmande i drömmen för jag tror inte jag någonsin skrattat så mycket som jag gjorde i det verkliga livet. Synd att man måste vakna, det var så roligt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback