70 % av studenterna blir alkoholister

Tydligen så är det kaptensbal idag och dem skulle börja festa klockan 10 imorse! Tänk om man hade gått på den, jag hade ju inte orkat hela kvällen om det började så tidigt och varför ska man ens, eller hur kan man komma på tanken att börja dricka sprit klockan 10 på morgonen?? Det är alkoholistvarning enligt mig. Jag och Jonas diskuterar ofta den frågan för undersökningar som gjorts visar att cirka 70 % av alla studenter blir alkoholister under studietiden. Självklart så fortsätter ju inte alla efteråt, det är inte så jag menar, men just under studietiden så festas det så mycket att den som tillhör denna grupp kallas alkoholist.

Absolut ska man festa om man vill men man måste tänka efter hur mycket man dricker och hur ofta, innan det är försent. Om man är aktiv i olika föreningar på Universitetet så är det inte bara festandet med vännerna som gäller utan det är även arbetsfester ("köksfest", "Städfest" osv) + att många av dessa som är aktiva även går på sittningarna som arrangeras av de olika sektionerna. Jag blir både rädd och orolig när jag ser en vän eller klasskamrat hamna i detta festande och försöker att snällt påpeka att den kanske ska försöka hitta på något annat nån helg men det är svårt att ta sig ur det i och med att man inte vill missa en fest för att det är med olika människor varje gång. Det är inte anledningen till att jag inte är aktiv på Universitetet för det finns ju dem som inte alltid dricker också men det är lätt att falla dit och sen inte komma ur det, jag har sett det hända för många gånger men vad ska man egentligen göra?
Maila gärna intresse om ni är intresserade att ordna en alkohol- drogfri kväll!


Kommentarer

Postat av: Jonas

Så sant som de är sagt. Som vi pratat om tidigare så går många föreningar just på universitet ut på att man ska ha kul ihop i den grupp man då tillhör. Vilket blir att man ska festa i slutändan för att det är de altarnativ som finns.

Och som de skrev i Metro om att någon studentförening behöver betala 12500 spänn till gotland för att dom har använt sig av "Varannan vatten" som slogan till studenterna när de skulle annordna en fest.. Galet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback