Röda korsets läxhjälp

På läxhjälpen kom som förväntat inga ungdomar. Det var förväntat för att ungdomar behöver tid att vänja sig och dessutom har vi inte kunnat marknadsföra oss på det sätt vi velat. Men mer av detta nästa vecka då vi ska ställa upp en monter utanför skolan och försöka få dem att tycka det är kul och bra att få tillgång till läxhjälp! Det var ändå trevligt att vara i lokalen ikväll eftersom jag träffade mycket trevliga människor. Det som är mindre roligt med detta projekt är att jag bara ska vara där en gång till den här terminen och det är i maj men vi småpratade idag om att eventuellt öppna läxhjälp för ännu en skola här i Luleå. Däremot ska jag engagera mig i jouren dit ungdomar om de mår dåligt och det passar ju utmärkt i och med mitt stora intresse kring detta ämne. Idag har Luleå alldeles för lite folk i jouren vilket gör att de bara kan ha öppet 1 gång i veckan - det är ett projekt jag ska ta tag i så fort dem hör av sig.

Ikväll har jag också fått smaka turkmenisk mat, det var en tjej som jobbar på mötesplatsen som har öppet innan oss som lagat den. Det var gott men med tanke på min glutenintolerans känner jag att magen svullnade upp något av degen (det var deg med köttfärs i).


Hittade ingen bild på turkmenisk mat men hittade en karta vart det ligger


Kommentarer

Postat av: Leonora - The Crazy one

sv; okej okej :)

ne inte mkt, snart äta :)

göra ikväll då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback