Mardrömmar

Jag hade en mardröm inatt, riktigt hemsk. Jag drömde att vi flydde från polisen och att vi var tvugna att gömma oss. Av en av städerna vi kom till fick vi i alla fall en lånelägenhet som vi fick bo i tills vidare. När vi kom in dit var den inte utrensad och jag oroade mig för att det faktiskt bodde någon kvar i lägeneheten och att denna person snart skulle komma tillbaka. Under kvällen ringer det på dörren och där står en kvinna, hon påstår att det är hennes mamma som äger lägenheten och att vi har trängt oss på. Jag försöker förklara hur läget är men hon vägrar lyssna. Jag låser dörren och springer till andra sidan där jag vet att det finns ännu en dörr, men den går inte att låsa! Jag är rädd och får panik men låset till dörren är trasig, då kommer kvinnan igen och bakom henne kommer ytterligare två andra, den ene hennes mamma och den andra henne syster och helt plötsligt är dem onda Zombies som kommer rakt emot oss.


Till slut lyckas vi låsa om oss och känner oss säkra inne i lägenheten men då börjar det strömma in folk som vi känner som bestämt sig för att ha någon inflyttningsfest. Och deras lek under festen är att vara Zombies som man ska försöka döda men det är ingen lek utan alla är smittade. Jag var riktigt rädd och när jag vaknade kändes det som att det var sant alltihop. Har ni haft drömmar som ni verkligen trott varit sanna när ni vaknat?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback