Tips vid tal och föredrag

Är jätte nervös inför tisdagens föredrag, det riktigt pirrar i magen. Jag har inte ens kunnat träna på det idag för att jag varit så nervös, inte helt normalt. Fast ändå känner jag mig rätt säker på vad jag ska säga så det kanske inte behövs överdriven träning.

Tips vid tal och föredrag:
Jag är aldrig nervös när jag har lektion ute på praktik och många andra jag pratat med är inte heller det. Det beror förmodligen på att vi då vet att det är vi som kan och ska lära. Mitt tips är alltså att när ni ska hålla föredrag i klassen, att ni föreställer er att ni är dem enda som kan ämnet och att ni är där för att lära, då kommer ni blir mer självsäkra i eran roll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback