Svara inte nej! Ta emot hjälp istället

Nu är jag hemma igen och jag är rätt trött i huvudet och nästintill förbannad. Jag fattar inte hur vissa kan vara så emot att få hjälp! Vi ställde oss i alla fall på ica och sa kanske något i stil med "Hej, vi kommer från röda korsets Ungdomsförbund och vi har nu startat läxhjälp för ungdomar på högstadiet, behöver ni eller ert barn extra hjälp så kom till vår lokal!"
Vet ni vad svaret blev från föräldrar? NEJ.
Jag försöker att inte lägga in fördomar mot det område vi valt att satsa på men det skulle helt klart vara roligt att se om det blev samma reaktion någon annanstans. Läxhjälpen är inget tvång utan tanken är de som känner att de vill ha lugn och ro ska komma dit efter skolan några timmar eller om de av olika anledningar inte kan få hjälp hemma så kan vi hjälpa dem, eller försöka på bästa sätt. Men vi ger inte upp utan håller detta i liv till hösten i alla fall.
Som jag sa tidigare så planerar vi att satsa på andra skolor och andra åldrar, möjligtvis gymnasiet för de som läser natur eftersom det är några injengörer som är intresserade av det men också för invandrare som ska lära sig svenska.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback