Skapande svenska

Nu har antagningen till Universitetet öppnat för höstens utbildningar och jag tycker alltid lika mycket om att sitta och titta vilka fristående kurser det finns men jag har aldrig sökt men så idag så fann jag den kurs som jag blev rekommenderad av min lärare i skrivutveckling - skapande svenska. Jag sökte den och hoppas att jag kommer in, den är 30p och går på halvfart + distans så det borde inte vara några problem med tanke på att det är rätt lugnt i skolan. Håller tummarna i alla fall.

Jag skrev häromdagen att personer med borderline ofta känner sig orättvist behandlade och det fick jag prov på idag när min lärare bestämt att jag ska hålla mitt föredrag sist imorgon vilket betyder att jag kommer snabba på allt eftersom jag vet att alla vill gå hem så fort som möjligt. Första lektionen vi hade med läraren så drog han ett exempel att om jag skulle vara sist och det skulle dra ut över tiden så skulle dem andra inte börja plocka med papper osv för att det var respektlöst men då var det minst en som protesterade att hans buss gick och att han inte kunde sluta senare. Det känns skit för att jag för första gången ska berätta för någon utomstående om min sjukdom för att skapa ett intresse och en förändring av åsikter kring den och så får jag vara sist och utlämnad när alla måste hem. Känns inte alls kul längre och jag har gråtit mest hela kvällen - också på grund av att jag har feber och tror att jag kanske har fått öroninflammation men ska ringa läkare imorgon.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback