Nytt förslag från alliansen

Åh jag blir så arg! Alliansen vill sänka studiemedelsberättigandet till 4 år! Vad har dem tänkt att vi ska leva på efter det om vi ska plugga längre för t ex min utbildning är 4,5 år. Dem vill såklart att vi ska jobba, först ska man då hitta ett arbete i denna finanskris när folk varslas hit och dit och sen ska man orka arbeta och studera samtidigt. Många klarar detta och jag beundrar dem men för mig var det svårt. Jag arbetade samtidigt som jag pluggade i 1,5 år och sen gav min kropp upp eftersom vi hade så mycket att göra i skolan. Tydligen ska kanske bara dem som är ekonomiskt oberoende kunna studera som i USA där de betalar varje termin för att kunna studera på högre nivå. Kanske är det så att vi "fattigare" till slut kommer att bo i trailers och leva på socialbidrag med ingen utbildning, men fine om dem vill ha det så. Jag som ska bli lärare tänker på alla de stackars barnen när det idag varslas hur mycket lärare som helst. Alla dem som är i behov av särskild stöd och så tvingas de gå i klasser på 30-35 elever på en lärare, det är helt sjukt hur man prioriterar.

Jag skickade ett mail om detta till moderaterna och fler borde göra det. Alla måste gå ihop för att detta inte ska gå igenom, så är det! Ensam är man inte stark i en sån här fråga och jag vet med säkerhet att många inte kommer kunna fortsätta sina studier om förslaget går igenom för många får inte arbete och många har inte en förmögenhet att leva på efter termin 4!


Kommentarer

Postat av: TUMADRE svarar:

Haha, jaa jag är som nykär just nu :) I kameran, förstås.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback