Mitt tal var misslyckat av många anledningar

Det var totalt misslyckat att hålla tal idag! Jag fick inte fram det jag ville säga utan allt lät bara..hmm...NEGATIVT! Det är ju negativt, ingen vill ju ha denna hemska sjukdom men förmedlingen skulle fokusera på att vi som lärare måste ha våra ögon öppna för att något kan stå fel till hos någon elev, suck. Istället uttryckte jag mig så som jag är värsta psykfallet men det är jag inte, det vet jag att jag inte är och jag hör heller inte hemma på psyk. Jag ville bara förmedla det här för att de i min klass skulle få en större förståelse för varför jag inte alltid pratar så mycket men att jag ändå alltid är med på det som sägs, jag vill inte känna mig ensam mer.

Andra anledningar till misslyckandet var att jag var helt ur fokus idag. Jag har inte sovit bra pga att min tandskena spänner (jag gnisslar tänder) + att jag inte ätit på hela dagen. Dessutom gjorde min kära sambo, som annars alltid är så snäll och förstående mig ledsen på rasten men det beror på att han är lite förvirrad ibland och kom inte ihåg att han skulle komma och lämna nycklarna till mig så att jag kom in efter jag hade slutat. Jag hade en otrolig huvudvärk när jag stog där framme och jag kände att det var totalt ds. Nu ska jag inte prata om detta ämne, mer än här förän någon faktiskt ber mig att hålla ett föredrag om det för det gör jag så gärna.


Kommentarer

Postat av: JHNA SUGARFUCK

Sv: För att vara ärlig så var jag feg och vågade mig inte dit idag...

Postat av: Anne-Marie Rännare

Hej Jonna,



Jag tycker definitivt inte att ditt tal var misslyckat! Det berörde mig och du lät absolut inte som som någon som borde läggas in.



Du var dessutom jätte modig som vågade berätta för alla om din sjukdom, många vet inte vad det innebär att dagligen kämpa mot en sjukdom och dessutom en sjukdom som många har fördomar om. Jag är övertygad om att många fick sina fördomar krossade idag.



När jag gick på gymnasiet hade jag en tjej i min klass som höll ett föredrag om schizofreni, för hon led av det. Där krossades det fördomar som aldrig förr, även hos mig.



Kämpa på! Du är en inspirerande tjej!



Kram/Anne-Marie

Postat av: Elisabeth

Hej!

Jag håller med det Anne-Marie skrev :) Ditt föredrag var jätteintressant att lyssna på :)



Kram/Elisabeth


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback