Måndag

Godmorgon,

Jag var vaken före tuppen idag och har redan hunnit tvätta så det känns skönt. Har också hunnit se stockholmsnatt som vi inte såg igår för att jag blev så trött och den är ju speciell på alla sätt. Det känns ovant att höra språket, kan inte fatta att man pratade så och vilken förändring det blivit, men se den!

Idag är det plugg som gäller och senare ska jag också på provtagning för att se så min blodbrist är borta. Låg nere på 102 för ett tag sen. Men nu blir det frukost, gröt för det är nyttigt och mättande.


Kommentarer

Postat av: Anne-Marie

Är jobbigt att lida av blodbrist. Har haft nere värdena under 100, när jag legat som värst. Tog då både intravenöst järn och erytropoietin (EPO). Man är så trött och blir lätt yr. Håller tummarna för att ditt värde förbättrats :)



Nu lider jag istället av för höga blodvärden (effekt av transplantationen). Ligger konstant runt 145-155. Går det över 160, måste jag börja tappas på blod.



Ha det bra!

Kram!

Postat av: maaalin

svar: tack så mycket :)



åh, jag vet hur det är att ha blodbrist. Hade 75 då jag vari tonåren, inte kul! Hoppas det är bättre :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback