Laxpaket och god smoothie

På förmiddagen gick vi den promenad jag längtat efter. Vi gick runt porsön och tittade på alla lägenheterna, utifrån alltså och drömde oss bort till när vi kan flytta dit och till en större lägenhet men jag misstänker att det kan dröja ett bra tag till det kan ske.

Nu har vi ätit oss mätta på laxpaket. Det är min syster och hennes gubbe som fått mig att älska detta påfynd men jag kunde nu inte riktigt komma på hur det var man gjorde så jag gjorde en egen version som smakade minst lika bra.

1.Sätt lax (så mycket som du vill ha) på ett foliepapper. Det ska vara så stort att du senare kan knyta ihop det.
2. sätt också i tomater och paprika
3. Häll på några matskedar creme fraiche
4. salta, peppra och ha gärna på någon annan krydda du tycker om. Jag hade på dragon idag och det blev jätte gott.
5. Knyt ihop paketet så det blir vattentätt och koka den tills fisken är klar. Servera med ris, bulgur eller något annat gott.







Här också bild på min banan- och vattenmelon smoothie som jag gjorde efter vår promenad.

3 dl naturell yoghurt
(för laktosintoleranta finns det laktosfri)
1/2 banan
några skivor vattenmelon
2 tsk fruktsocker
MIXA!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback