DBT

Måste berätta att jag var hos min psykiatiker imorse och jag ska få remiss till dbt (dialektisk beteendeterapi). Jag blev jätte glad för först blev han lite tveksam och det kan jag förstå för jag har inte berättat allt för honom! Men när jag berättade hur jag var vad som sker med mig ibland så sa han att han skulle skicka remiss och då får jag komma dit och så får dem avgöra om jag får gå där eller inte. Skönt! Precis som jag berättade i mitt tal för klassen så får man kämpa när man vill ha hjälp men man ska inte ge upp för ibland går allt vägen.

Det lilla jag vet om dialektisk beteendeterapi är att det är del individuella samtal med terapeut för att kunna analysera sitt destruktiva beteende och försöka hitta andra utvägar och dels gruppsamtal med likasinnade men rätta mig om jag har fel, för jag vet inte så jätte mycket mer än vad jag läst om det på nätet. Jag återkommer i denna fråga när jag vet mer.  


Kommentarer

Postat av: Jona

Tror de kommer bli riktigt bra med DBT. Att man får hjälp och vägvisning till sätt man ska använda för att hantera de situationer som blir svåra. Tror han var skeptisk mest för att de inte pratas så mycket om alternativa sätt att behandlas på :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback