Arbetet med läxhjälp börjar

Mötet med röda korset gick jätte bra och projektet drar igång nu på torsdag! Det ska bli väldigt intressant att se hur många som kommer och förhoppningsvis se en förändring till slut. Alla vet att det kommer att ta tid men det gäller att ha tålamod och det kommer jag att ha. Det är roligt att se att så många är involverade i det och jag tror att det kommer bli ett roligt arbete med detta.

Det är så mycket negativ energi kring ungdomarna idag men jag tror att vi vuxna måste skapa möjligheter för dem så att de kan satsa energi på skolarbete och där tycker jag nu att röda korset gör ett fantastiskt jobb att starta denna läxhjälp för att hjälpa de elever som behöver den hjälpen med läxorna.

Senare idag lägger jag upp en mailadress dit ni kan skicka synpunkter, frågor osv. Men jag är också tacksam för de kommentarer jag får!


Kommentarer

Postat av: Jonas

Hej hej !

Kommer blir utmärkt att ungarna får bra vägledning. Tror dem behöver det rätt mycke fast dem själva kanske inte riktigt ser de ännu : )



ps. Ska försöka vårda språket mer :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback