Ångest

Min sjukdom är kombinerad med ångest vilket är otroligt påfrestande. Alla vet förmodligen vad ångest är men kanske inte hur det känns och det är även svårt att förklara, känslan är obeskrivlig men skulle kunna liknas vid en tung sten på hjärtat. Jag får inte ångest bara när det hänt någonting utan jag vaknar med ångest och somnar med det. Jag har ofta om ångest om jag måste till skolan, ska på en fest, träffa kompisar o s v. Och det betyder inte att jag inte tycker om att träffa mina vänner, för det gör jag, utan ångesten kommer därför att jag vet att jag måste lämna tryggheten är hemma där jag inte behöver utsättas för saker. Tidigare, och ibland även nu, har det resulterat i att jag inte har gjort särskilt mycket. De senaste två-tre åren har jag bara gått till skolan och sen hem och sedan inget mer. Nu försöker jag dock förändra detta beteende allt jag kan.

Tips för att ångesten ska gå över:
Promenera, skriva, rita, umgås med vänner - alltså hitta på saker, oavsett hur jobbigt det är! För så är det, jag får ångest av att hitta på nåt men när jag väl är där glömmer jag oftast bort det.


Kommentarer

Postat av: Ellen

Svar: Ja, det är jätteskönt!

Känner igen mig i ditt inlägg. Svårt att förklara bara.

Postat av: sandra

I know what you talking about...



vill du tjäna pengar på din blogg eller bara genom att dina komopisar ocks blir medlemmar.. kolla in på min blogg och se hur du gör :D

Postat av: Ellen

Okej. jag hade också hemska tänder. Var tvungen att göra en käkoperation. Men det var det värt faktiskt, även om det var en hemsk process.

Nej, det är väl så ibland. Skolan, stress osv.. Man får bita ihop.

Postat av: Johanna

Sv. Ja jag ska allt försöka somna om men tror inte jag kommer lyckas, får se någon film så kanske hehe. Ja men precis, en lördag ska man få sova ut lite längre! Det där med ångesten känner jag igen, somnar med, vaknar upp på nätterna av det osv. Har det som jäkligt på kvällarna då jag oftast får skiten, urs och blä.. borderline vad är det för typ av sjukdom, eller vad är det riktigt? :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback