Valet

Det gick inte så bra för vänstern, tyvärr måste jag säga. De fick 5,6% av rösterna och det är minus 7,1 sen förra valet. De fick i alla fall ett mandat till europaparlamentet. Ändå känner jag mig nöjd då miljöpartiet gick upp 5% och att Sverigedemokraterna INTE fick några mandat. Ni kom väll ihåg att rösta också?

Nästa år är det val till riksdagen och jag tycker inte att moderaterna ska fortsätta ha makten. Jag vet inte om jag kan sätta fingret på de eftersom de skyller finanskrisen och arbetskrisen på hur socialdemokraterna skött Sverige tidigare. Jag anser att moderaterna vill att de rika ska bli rikare och skiter i hur medelklassen klarar sig. De enda de är ute efter är att bygga lyxlägenheter och se till så att företagen har det bra och tjänar pengar. Jag skulle aldrig rösta på dem, man tjänar bara på att ge sin röst åt dem om man är rik.


Kommentarer

Postat av: Jonas

Var bara ca 35 % i länet som röstade sa dem på nyheterna iaf.. Känns ganska lite ändå, man hade gärna velat veta vad som hände med dedär 65%en : )

Postat av: Anonym

Hej, kan du hjälpa mig och bestämma vilken klänning jag skall ha på min skol-avslutning? P&L


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback