Torsdag

Godmorgon,

Idag är det dåligt väder igen och vad passar inte bättre då än att bara lata sig?? Fast jag ska inte riktigt göra bara det för på eftermiddagen ska jag ta en promenad med mamma, kolla in en klädaffär som hon pratade om och sen gå till vanliga affären och handla. Men det ska vi göra först på eftermiddagen. Jag kunde inte sova inatt igen, när jag är här nere har det bara hänt två gånger och det har varit jätte skönt fast idag räknas knappt för jag somnade om vid 6 och sov till halv 9 så jag kanske kommer fungera som människa idag i alla fall.

Just nu sitter jag och tittar i Arboga tidningen, den är helt värdelös och så kostar den 15 kr. Tidningen består av 28 sidor varav 3 helsidor är reklam för Bingolotto, huvudrubrikerna är "Hård debatt igår om besparingarna" och "Arboga Södra näst bäst i KAK efter derbyseger". Den första rubriken lät ju intressant så då bläddrar jag till sidan 4 som det står. Då är det inte ens halvsida som handlar om det, varför har dem det då som huvudrubrik?? Jo för att resten av tidningen är helt OINTRESSANT. Exempel: "Telia stänger butiken i Köping", "Många vill plugga i Mälardalen", "Kul på sommarkollo", "Äntligen dags för midsommar", "Skolavslutning i skinnskatteberg" osv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback