Söndag

Pratade med en gammal klasskompis från gymnasiet igår. Vi pratade en massa minnen men efter ett tag blev det obehagligt att minnas hur jag var på den tiden, usch vill bara glömma! Det var absolut ingen roligt tid. Jag kom dock på mig själv att säga emot mig själv för han frågade om jag visste vad det blivit av alla och nej det vet jag ju inte. Då skrev han "men jag är inte bitter, om jag är bitter så är det på mig själv för att jag inte valde en annan linje". Då svarade jag "Nej varför ska man vara bitter? Man får göra det bästa av livet nu istället!". Det gör jag ju inte så då kan jag inte predika för andra att göra det.

Det är roligt att andra kunnat gå vidare från de hemska åren i skolan, har utbildning, jobb och mår bra. Fast vad vet jag, innerst inne verkade han ju fortfarande må dåligt men han har i alla fall gjort sig en början att kunna se fram emot livet som kommer. Det är mer än vad jag tagit mig för även om jag sakta börjat i och med att jag fått behandlingsplats till hösten.

Vädret ser lovande ut idag och förhoppningsvis kan jag lägga mig några timmar på eftermiddagen och sola! Jag ska först tvätta för snart åker jag iväg och då måste jag ha kläder att ta med mig! Jag tänkte färga håret idag också så är det gjort. Ha en trevlig söndag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback