Kinesisk kycklingwok

Nu har jag precis ätit, kinesisk kycklingwok och jag måste bara säga att jag är så himla bra på att laga mat. Varför blev jag inte kock? Nåja, jag kan i alla fall dela med mig av receptet.



4 personer:
2 gula lökar
1 purjolök
1 rotselleri (ca. 150g)
2 röda paprikor
1 bruk bambuskott
150 g färska eller konserverade champinjoner
450 g kycklingfilé
1 tsk olja
1/2 dl soja
2 tsk maizena
3 dl vatten

Gör så här:
Skär kyckling i mindre bitar. Hacka lök, purjolök, rotselleri, paprikor och champinjoner. Bryn Kycklingen i olja och ta upp på ett fat. Stek alla grönsaker tills dem är lagom mjuka och sätt i kycklingen igen. Häll på soja utblandat med maizena och vatten. Låt koka 5-10 min. Servera med ris eller bulgur.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback