God natt min älskade av Inger Frimansson



"Du skulle se mej nu, du skulle vara stolt över mej, jag skulle följa dej till världens ände och du skulle vända dej om och betrakta mej med dina himmelsögon, detta är Justine som jag älskar...

Vem är egentligen Justine Dalvik? Kvinnan i det smala, höga stenhuset vid Mälarens strand. Hon som vägrar sälja och tycks leva ett oberoende liv med stor förmögenhet.
Och vad hände egentligen på den tragiska resan i den malaysiska djungeln?
I Justines närhet tycks alltid skrämmande händelser utspela sig.
Kanske finns svaren i hennes barndom och hennes uppgörelse med det förflutna blir en katastrof".


En psykologisk deckarthriller, ovanligt att läsa utifrån mördarens synpunkt men minst lika bra som vanliga deckare!! Jag kunde inte sluta läsa, så spännande var den och jag hoppas att Frimanssons andra böcker också är lika bra som den här. Boken blev utsedd till året bästa svenska kriminalroman 1998 och det är den väl värld. Läs den!

Betyg: 5/5


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback