Djurpoliserna

Jag blir så arg och frustrerad. Nu medan jag har varit sjuk har teven varit ett stort sällskap och speciellt animal planet. Som namnet säger så handlar det såklart om djur och det mesta är roligt att titta på men ett speciellt intressant program är djurpoliserna, men det är då inte roligt. Jag förstår inte hur man kan behandla djur så som vissa gör?! Vad går igenom en människas hjärna som behandlar ett djur illa, varför? Vad har djuret gjort för att förtjäna grym behandling?

Ett av fallen som jag såg igår gällde en hund som poliserna såg sitta fastkedjad framför sitt hus där han bodde. De hade sett honom dagligen under en tid och det var det som fick dem att reagera om att någonting var fel. När de så fick tillåtelse att kolla upp hunden visade det sig att han suttit fastkedjad så länge att kedjan (som var av järn) först hade orsakat ett stort sår på halsen sedan han magrat och försökt ta sig loss och sedan växt fast i halsen. Ägaren var en äldre man som slutat ta hand om hunden sedan han blivit gammal och inte orkat med den men herregud! Det finns hur många alternativ som helst förutom att låta hunden svälta, misshandla den till döds, överge den osv men varför väljer folk den vägen? Varför inte sälja den, ge bort den, ge den till ett hem för hemlösa djur eller linnande. Tur att lagen för djurplågeri skärptes i Sverige nyligen för detta sker även här!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback