Det okända

Jag hyrde filmer igår på hemmakväll. Under sommaren får man hyra 5 st för 100 kr. Det blev en svensk skräck, "det okända", en spansk skräck, "De bortglömda", en italiensk thriller, "Dold identitet", en engelsk drama/thriller, "Kidulthood" och "Flyga drake". Jag har läst boken till flyga drake och som ni kanske minns gav jag den 5/5 och jag hoppas verkligen att filmen är lika bra, har hört att den ska vara det!!

Igår såg vi den svenska skräckfilmen och det måste vara den sämsta film jag sett på länge! Svenskar kan inte göra bra skräck, den var inte ens läskig. På omslaget står det att den ska vara bättre än blairwitch men det är den verkligen inte. Den handlar om en gäng studenter som åker ut i skogen för att ta prover där det varit en stor skogsbrand. En av dem hittar ett foster eller något liknande och sen under natten så tar den sig in i en av tjejerna, gör hennes gravid eller nåt och sen blir allt en skräckfilm. Man får aldrig veta vad det är som förvandlar dem eller vad den nu gör och filmen slutar helt konstigt.


Hittade ett klipp ur filmen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback