Vad dina drömmar betyder

Nu har jag äntligen lyckats öppna boken och kolla lite i den som vi köpte förra helgen. Den heter "Vad dina drömmar betyder från A till Ö" och är skriven av Stearn Robinson och Tom Corbett. Förutom en ordlista med olika saker man kan drömma så handlar det första kapitlet om hur man tolkar sina drömmar. Jag tycker det är så häftigt med allt det underliggande, ibland när man har drömt något riktigt saftigt så skulle man ju önska att det skulle bli verklighet men oftast har det en helt annan betydelse enligt drömforskarna. Sedan får man ju välja om man vill tro det eller ej.

Vi drömmer ju också olika mycket, många jag känner drömmer inte alls eller de kommer inte ihåg vad de drömt medan både jag och Jonas drömmer konstant under natten och brukar prata om våra drömmar på morgonen när vi vaknar. I natt t.ex så drömde jag att jag var ihop med en barndomskompis till mig. I drömmen kände jag äkta kärlek till honom, det pirrade i hela magen. Enligt drömboken, om man drömmer om kärlek: "Drömmar om äkta kärlek är förebud för lycka och tillfredsställelse genom att du anpassar dig på ett klokt sätt till livets vilkor".


Tro eller inte tro?


Kommentarer

Postat av: Camilla

Hej! Jag söker den bok du har köpt
Vad dina drömmar betyder från a till ö men vart köper jag den?
Mvh camilla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback