Stressad

Det är typiskt mig att stressa upp mig tre veckor innan skolstart. I hjärnan har jag redan planerat varenda dag inför hösten och det är något som ger magsår! I höst ska jag läsa 150%, jag ska dessutom börja på behandlingen för borderlinepatienter och förhoppningsvis får jag jobbet som jag sökt. Imorse kollade jag upp mitt schema de första veckorna och såg att två av kurserna krockar i schemaläggningen och då får jag panik för jag avskyr att vara borta, då ska kompletteringar göras etc. Jag vet också att jag kommer behöva vara borta vissa måndagar från klockan 3 och det gör mig nervös, då har jag behandling.

Vid sådana här tillfällen vill jag bara att allt ska sätta igång för då brukar det lösa sig på ett eller annat sätt men som sagt, det är tre veckor kvar och då går jag runt och oroar mig. Jag måste lära mig att tänka på en sak i taget. vad är viktigast just nu, jo omtentan om två veckor. Alltså borde jag plugga till den nu och inte oroa mig för att jag har dubbellektioner den 15 september. Ibland går min sjukdom mig på nerverna.


Kommentarer

Postat av: Systeryster

Allt ordnar sig i slutändan så sluta oroa dig. Strongt att köra dubbla kurser. Det gjorde jag också i två terminer....aldrig mer säger jag bara. Håller tummarna om jobbet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback