Pengalån!

Nu är tentan över för den här gången! Skönt. Vet dock inte hur det gick eftersom den var helt annorlunda mot förra tentan så vi får se helt enkelt, antingen så klarade jag den eller så får jag plugga mer. Nåja, det känns skönt i alla fall. Efter tentan åkte jag ner på stan med Jonas innan han skulle börja jobba och vi gick på åhlens och köpte vax och en kalender till honom. När jag skulle mot bussen är det en tjej från amnesty som stoppar mig och det är helt sjukt hur dem håller på och övertalar en. Jag som har så svårt att säga nej faller lätt för deras prat. "Det kostar bara 20 kr, det är liksom som en korv". Men nu är det så och det tänker jag säga när dem ringer sen att jag är student och lever på lånade pengar och då måste man prioritera vad som är viktigast här i livet. Hur mycket jag än skulle vilja hjälpa alla organisationer och människor här i världen så kan inte jag göra det. Just nu spenderar jag cirka 300 kr varje månad på bistånd, 200 till mitt fadderbarn och 100 kr till röda korset och det är mer än tillräckligt om man är fattig student. Det är också vad jag valt att lägga pengar på och ingenting jag ångrar men som sagt jag kan inte hjälpa alla och jag måste lära mig att säga nej! Men det är så svårt när dem kör sina argument och deras tal om utsatta människor, man får medkänsla att vilja hjälpa helt enkelt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback