Tisdag

Idag känns det lugnare och förvånansvärt så fick jag inget utbrott igår trots det inträffande, snarare var jag nästintill apatisk, låg i sängen och läste större delen av kvällen för att sedan sätta igång tv:n och se "Hitta hem" och "Spårlöst" för att sedan sova.

Nu på morgonen har jag läst noveller och skrivit ner frågor jag ska ta upp på litteratursamtalet imorgon utifrån min egen planering. Jag gillar bäst mina egna noveller, om man får säga så? Doris Lessing är en absolut favorit av författarna men Kafka är annorlunda och mystiskt, gillade dock inte novellen som en i gruppen valt. Tyckte att budskapet var för långsökt för att ens orka fundera ut, meningslöst på något sätt men vem vet, jag kanske ändrar uppfattning imorgon?

Jag har också börjat skriva på Boye analysen, inte helt lätt men jag ser den som en kladd till att börja med. Läraren skrev i mailet att man kan bli underkänd på grund av språket, om jag skulle skicka in den nu så skulle jag inte ens få göra om den om jag säger så. HAHA. Jag är också nästan klar med Brodow frågorna, det går alltid segt så här på slutet eftersom jag alltid sparar dem tråkigaste frågorna till sist av någon anledning och då känns det som om jag aldrig kommer att bli klar men jag tänkte blir det idag så att det är bortgjort. Fick jätte bra respons på Elleström, ett Vg, så nu gäller det att fortsätta kämpa.

Ha en bra dag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback