Tankar kring lärarens roll

Ja nu har ju klockan hunnit bli 3 redan så nu är min framtid avgjord. Men jag berättar inte!

Vi har verkligen en virrpanna till lärare, jag tänker citera honom nu, det är väll inte olagligt, jag skriver ju inte ut hans namn: "Litteratursamtalet kommer att ske under vecka 18, om något annat sagts beror det på begynnande Alzheimer eller annat odefinierat hos undertecknad."

Det var i och för sig tur för mig för jag är inte riktigt klar med Sjöberg frågorna, jag tror jag har tagit vatten över huvudet för jag har verkligen gjort fråga 4 seriöst, är uppe i 3 sidor nu och är ännu inte klar så måste fortsätta lite imorgon också. Ibland känns det som om man pluggar men inte får någon cred för det, har ni känt så? Jag lägger alltid ner jätte stor möda på mina uppgifter och visst händer det att jag får komplettering på dem, som sista uppgiften jag fick det på så var det bland annat strukturen och det kan jag ta för det är jag super kass på, annars vet jag att det var en nogrannt gjord uppgift men som sagt det var svårt att läsa den. - Med andra ord skulle man kunna säga att en sån nogrannt gjord uppstats blev orättvist behandlad av min okunnighet av struktur, precis som det här inlägget snart kommer att bli.

Men att inte få någon cred, då tänker jag främst på när man får antingen G eller Vg och sen ingenting mer. Ibland tror jag inte ens lärarna orkar läsa uppgifter utan bara lottar ut betygen eller nåt, det skulle då inte förvåna mig. Jag menar inte att jag ska överösas med komplimanger men jag skulle önska att alla i alla fall kunde få en kort personlig kommentar i slutet av varje uppgift så att man vet att läraren faktiskt läst uppsatsen. Det ska jag göra med mina elever. (Den ska vara personlig, inte en kommentar som man kopierar över till alla!) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback