Plugg, fast ändå inte!

Så mycket plugg blev det faktiskt inte gjort för jag kom på att vi skulle besöka Jonas föräldrar och se om hans datordammsugare fanns där, han har lådor hos dem som inte får plats hos mig. Den fanns dock inte där utan kanske har blivit slängd när han flyttade från skellefteå eller så har den kommit bort. Hur som haver så blev vi kvar där och diskuterade lyrik med Jonas mamma som är svenska lärare och före detta kollega till alla våra lärare på kurserna.

Fick dock väldigt bra tips av henne på hur man kan hålla lektioner inom lyrik med sina elever och hon har också skickat en power point till mig som hon använder sig av nu när hon har lyrik med sina åttor och som jag kan få tips från. Det är praktiskt att ha en svenskalärare i familjen. Fick också reda på vissa stilfigurer som jag inte förstod förklaringarna till. Så på sätt och vis kan man säga att jag pluggade fast jag pluggade inte det jag skulle plugga.

Nu har jag dock inte tid att plugga för nu bakar jag, sen ska jag laga mat och sen måste jag se lite avsnitt av singing bee :D. Jag tror jag nästan har bestämt mig för att söka till hösten, någon som har lust att följa med till Sundsvall på audition? Ni behöver inte ställa upp, bara följa med mig på en resa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback