Måndag

Återigen måndag, tiden och veckorna bara flyger iväg och snart är jag klar med min första termin svenska för tänkt er att det redan är april! Då har jag bara 3 terminer kvar på min utbildning och det känns som om jag började förra året med den. Ibland kan det kännas lite tråkigt att det snart är slut, jag är nöjd med att plugga på universitetet och rätt så rädd för arbetslivet, om det ens finns något för lärare? Det känns också som förra året jag fyllde 18, inte 4 år sen!! Jag tror jag håller på att bli rädd för att bli gammal, har inte hunnit göra nåt med mitt liv än.

Idag blir det återigen plugg. Har läst lyrikanalys, den var värdelös. Inte värdelös egentligen men för mig eftersom jag aldrig förstått mig på dikter men man måste ju vida sina kunskaper så fine. Har nästan läst ut dramatikanalys också och den var bra, jag älskar dramer och teater! Riktigt intressant att lära sig hur man ska analysera dem eftersom många är svårtolkade. Ska också åka och handla senare idag.

Ha en bra måndag!


Kommentarer

Postat av: Jonas

Tiden är mystisk :) Måste jobba på dendär tidsmaskinen så man kan åka tillbaka och kanske ändra lite småsaker, eller bara se hur man var då.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback