Janne, min vän av Peter Pohl

Godmorgon,

Nu har jag läst färdigt Janne, min vän av Peter Pohl till dagens lektion. Det är Peter Pohls debutroman. I början var den otroligt jobbig att läsa och jag visste inte riktigt hur jag skulle ta mig igenom den, enda anledningen till det var språket. Jag är helt enkelt inte van att läsa äldre böcker vilket jag absolut borde göra mer eftersom vissa böcker som skrivits är obligatoriska att läsa ;). När jag väll läst några kapitel kunde jag inte sluta, det blev jätte spännande att läsa om alla de farligheter som denna underliga Janne hade för sig och den oro som Krille utsattes för. Analysen sparar jag till lektionen och mina klasskamrater men jag är rädd att jag inte fattat allt i boken och hoppas att någon annan i klassen gjort det! Vem är egentligen G.G?

Läs boken! Jag rekommenderar den verkligen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback