"Jag vill inte leva detta livet"

Tänkte tipsa om en dokumentär som kommer på svt2 kl. 20.00 ikväll, "Jag vill inte leva detta livet". Den handlar om en kille i Göteborg som filmarna följt under flera år och han och hans kompisar tar massa droger, bland annat GHB som blivit en vanlig innedrog. Det blir för mycket för den här killen när hans kompis väljer att ta sitt liv. Jag kommer se den så titta ni också. En vän till mig dog av en överdos dxm i mars förra året så droger är det värsta jag vet, en annan vän dog av en överdos heroin för några år sen. Jag har själv aldrig testat någon drog och är stolt över det men jag vet hur det är som vän till en som knarkar och det är ett rent helvete även för den personen. Kanske måste vi även lära oss att sätta oss in i personen som knarkar liv för att bättre förstå och kunna hjälpa och första steget är väl då att lyssna vad han eller hon har att säga.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback