Jag blir lycklig av pengar!

Jag funderar mycket över hur sommaren ska bli, vad jag ska göra? Det är en klump i magen varje gång jag tänker på det och det känns jätte hemskt. Jag mår dåligt som det är nu över att vara själv hela dagarna och aldrig ha något att göra men ändå så händer det ju saker då och då som livar upp stämningen men i sommar kommer ingen att vara hemma och Jonas att jobba, jag vill inte gå hemma och vänta på han hela tiden och ingenting att göra. Men samtidigt är det inte så mycket jag kan göra åt saken heller, jag har ju inte obegränsat med pengar som till exempel Blondinbella som kan åka en weekend till London och Paris eller varför inte en vecka till Mallis när hon känner för det. Suck.

Föresten var hon i Luleå häromdagen, var det nån som såg henne? Jonas hade sett henne på lunchen på stan, jag blev lätt svartsjuk men kontrade med att jag faktiskt såg Olle Waller när han var tvungen att jobba på kvällen, fast å andra sidan var det inte så väl kontrat för han såg honom under nolleperioden. Det är ju ändå jag som följer hennes blogg och avundsjukt ropar till Jonas att "nu ska blondinbella åka till Mallis" och "i sommar ska dem åka till Frankrike" och "nu är hon ekonomiskt oberoende så nu ska hon studera juridik för att det är kul!". Tänk er att vara rik va, fast man kanske inte blir lyckligare för det men tänk så mycket enklare det hade varit. Jag tror att alla som säger att man inte blir lyckligare bara försöker förtränga tanken att man faktiskt blir det! Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag förvisso säkert fortfarande vara deprimerad men jag skulle någolunda kunna bota det genom att åka på semestrar och oftare hälsa på mamma, mina syskon och syskonbarn - vilket SKULLE göra mig lyckligare. Poäng: Pengar gör en lyckligare för att man kan hitta på mer saker!


Kommentarer

Postat av: Jonas

Dedär med pengar är knepigt, att bli lycklig av pengar kanske man inte blir som du säger. Men man kan ju faktiskt göra mer saker med pengar och slippa oroa sig över småsaker, vilket i sin tur gör så man mår till viss del bättre av det. Men dem som blir olyckliga av pengar är ju oftast dem som har så mycket att de inte kan göra av med dem... Eller om man föds rik och inte vet någoting annat.



Jag ska satsa på att bli ekonomiskt oberoende och sen så kan man göra va fan man vill : ) Men än så är man ung och man får lägga upp en plan om hur det ska gå till kanske.



Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback