Hjälp deprimerade!

Vilken ångest jag fick av dokumentären igår! Det var så sorgligt så jag fick kämpa resten av kvällen för att det inte skulle bli för intensivt. Det var så mycket känslor som drogs upp när han skärde sig i handlederna och dog överdoser. Det gör så ont i mig när det ska behöva vara så för någon!

Det enda samhället gör att skriva ut ännu mer tabletter, som att det skulle hjälpa för någon som har ett drogmissbruk? Men det är så psykvården i Sverige fungerar och det hjälper inte att blunda för det men mår man dåligt och söker hjälp så bedövar dem en med mediciner så att man inte känner något, men man blir heller inte hjälpt av det för det onda försvinner bara för stunden och återkommer igen den dagen du slutar med medicinerna eller trappar ner. Vilket helvete.


Jag blir så arg så det kokar inombords men ensam kan jag aldrig göra något, bara se på. Det är sjukt att så många väljer att blunda eller att inte bry sig bara för att dem själva inte är drabbade men drabbas man av det får man känna på hur den delen av Sverige fungerar. Det borde göras något åt det nu så att de som är drabbade och de som kommer drabbas får rätt hjälp. Det räcker inte att bedöva med medicin, det behövs mer hjälp än så!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback