Gör inte som jag, eller?

Ni kanske minns att jag förut gav tips på hur man ska må bra när man är inne i en depression och ni kanske också då har märkt att jag inte följer mina egna tips? Ni har alldeles rätt om ni tänkt i de banorna. När jag hamnar i en riktig svacka då går jag inte upp ur sängen och så har det varit de senaste två veckorna förutom när jag har varit till skolan. Det är jätte tråkigt att det ska behöva vara så men anledningen till att jag ändå vill dela med mig av mina tips är för andra kanske kan rycka upp sig och ändå försöka, för tro mig jag försöker också.

Jag är jätte glad att jag fortfarande orkar gå till skolan och jag tycker det är roligt där, jag ser fram emot skolan och jag tycker inte att det är roligt när vi bara har lektion en gång i veckan. Det är trevligt att träffa klasskamraterna, prata om ditt och datt och diskutera uppgifterna så man ser om man förstått rätt eller om det är någon annan som förstått uppgiften på ett annat sätt och är någon av dem galen eller kan båda ha rätt? Jag tycker också om att gå till skolan för att fika med Carro eller hitta böcker på biblioteket som jag kan läsa. Jag har nu börjat göra en lista med böckerna jag SKA läsa och närmast efter att ha läst ut Kallocain av Karin Boye är Se min älskade av T.N Murari som jag blev rekommenderad att läsa av en klasskamrat.

Som jag skrev så försöker jag verkligen rycka upp mig och även om jag inte orkar skriva eller gå ut och gå som har varit bland mina tidigare tips så läser jag i alla fall. Jag är en typisk bokmal och jag skulle inte klara mig utan böcker. När jag läser hamnar jag i bokvärlden och allt annat blir oviktigt, det är riktigt skönt! Det är så roligt och intressant att följa karaktärerna och deras liv och spännande att följa utvecklingen - fler borde läsa mer böcker, det är allmänbildande, lärorikt och nyttigt för själen!


Kommentarer

Postat av: Liz

Åh jag håller med dig om det du skriver om böcker :) Själv tänkte jag passa på att också ta ledigt från pluggandet lite och läsa lite skönlitteratur. Pendlar just nu mellan tre böcker: Bleak House av Charles Dickens, Se Min Älskade av T.N Murari och Skrivet i Eld av Simon Beckett. Den sistnämnda har jag kommit halvvägs i och jag rekommenderar den varmt om du vill läsa något spännande :) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback