Fisk i curry

Åt nyss en jätte god gryta som jag tänkte dela med mig receptet av till er! Och ni måste bara testa den! :D



400 g sejfilé
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 äpple
2 morötter
1 msk olja
1 msk curry
1 bruk lättkokosmjölk
2 dl vatten
2 hönsbuljongtärningar
2 tsk majsstärkelse (maizena)
1 ask färska sockerärtor (150 g)
salt och peppar

Gör så här:
1. Skala och hacka löken och vitlöken
2. Skala, dela och kärna ur äpplet. Hacka sedan äpplet.
3. Skala och skär morötterna i små bitar
4. Fräs lök och vitlök i oljan i några minuter. Tillsätt curry och äpplen, rör om.
5. Tillsätt kokosmjölk, vatten och bulljongtärningar. Låt koka ca 5 min
6. Red av med maizena och lite vatten
7. Skär sejen i bitar och lägg ner i grytan tillsammans med morötterna
8. Låt sjuda i ca 5 min eller till dess att fisken är klar
Servera med ris, potatis, bulgur eller couscous.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback