"Du är inte tillräckligt sjuk för att få hjälp"

Jag kan inte sätta ord på hur ledsen jag är just nu. Hur mycket ska jag behöva kämpa för att få någon sorts hjälp?? "Du är inte tillräckligt impulsiv"  är kuratorns kommentar till att jag inte får gå på DBT. Och hur fan vet hon det? Till och med jag har och ni, mina läsare, har mer kunskap om borderline och impulsivitet än vad en kurator har som enbart går efter böcker! Hur vet hon vad jag gör och hur jag reagerar på saker i mitt liv? Att förklara är inte samma sak som har vara med och bevittna och jag har verkligen ingen lust att gå till en psykolog som hon föreslog! Dem bara ältar sådant som jag anser vara oviktigt. Jag kan faktiskt fungera normalt i vardagslivet och jag tror att många, många fler med liknande diagnoser också kan det, jag tror inte alla med borderline går runt med en kniv på stan och skär sig och visar upp blodet för alla, eller är det, det man ska behöva göra för att få hjälp? Är det att vara tillräckligt impulsiv?

Enda anledningen till att jag inte får hjälp är för att Luleå kommun inte har råd att ge mig hjälp för att det var viktigare att bygga ett kulturhus och det fula klotet som kostar flera miljarder än att sånna som jag skulle få hjälp och att folk skulle ha ett arbete. Jag är så trött på det här nu och jag litar inte på en endaste människa och det känns som om jag aldrig kommer att bli frisk. Det finns många, många fler nackdelar med att jag inte får hjälp och det kommer kosta så mycket mer för kommunen när dem inte hjälper oss, i slutändan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback