Datakrångel på jobbet

Idag känns allt bättre, har sovit något länge än vad jag gjort på flera veckor. Är dock less på att jobbet aldrig kan fixa permanenta datorer till studentpoolen. Hur svårt kan det vara? Dem behöver inte ens skaffa många eftersom det bara är 2/pass som kan jobba. Kanske en sådär 6 datorer skulle räcka, det måste dem väll ha råd med? Nu har jag ägnat morgonen åt att först installera om en dator, det tog 35 minuter, sedan var jag tvungen att starta om den, det tog 10 min. När jag arbetat i ca 30 min började ett viktigt program krångla och ja då var det bara att starta om datorn igen. Det sista kan man ju inte hindra direkt men slösotiden att starta om datorerna skulle minskas något enormt om vi fick 6 datorer som vi använde konstant.
Hur mycket slösar dem inte på att vi ska sitta och installera och starta om datorerna minst en timme om dagen?? Tur det är betald tid, men helt värdelöst.


Kommentarer

Postat av: Anonym

hehe det där känner man igen!håller med till fullo!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback