Sorglig midsommar

Det har varit en jobbig helg med mycket tårar. Allting började i tisdags när Benjamin slutade att äta morötter, jag tänkte att han kanske hade fått avsmak för dem eftersom dem inte varit så fräshca ett tag nu, men han åt pellets och hö så jag blev inte jätte orolig. Detta fortsatte två dagar till vi köte hem fräscha morötter och han åt av dem och då bekräftades tankarna ännu mer på att det varit för att dem var äckliga.

På fredagen åkte vi ut till Brändön, han hade varit pigg på morgonen som vanligt och när vi kom hem var också allt som vanligt. Vi var hemma 1,5 timme innan vi skulle iväg igen och innan vi gick så fick dem gurka och hö som båda åt av. Vi gick över till Jonas föräldrars grannar och åt middag, vi var borta ca. 3 timmar och när vi kom hem satt Bianca på buren. Jag tänkte ge dem morötter men var tvungen att sätta mig en stund först eftersom jag hade så ont i ryggen. Jonas satte sig vid bordet och jag började läsa högt ur aftonbladet. Efter ett tag hör jag honom säga "älskling, jag tror Benne är död". Mitt hjärta stannade nästan. Jag tog upp och höll honom nära mig och bara grät. Benjamin blev 1,5 år. Marsvin sägs kunna leva 3-5 år om dem inte får några komplikationer, dock händer det vädigt ofta att dem får problem med mage och tarmar och då går det fort, på några timmar kan dem bli jätte sjuka och avlida. Benne och Murres mamma dog också ung eftersom hennes framtänder växte för fort.

Murre springer runt i buren, det är svårt att veta om han har förstått eller om han känner sig ensam. Jag vill att han ska komma till ett annat marsvin men det är svårt att få äldre marsvin omplacerade. Det sägs ju att man inte ska ha dem ensamma även om jag vet många som har det ändå. Vet ni någon som skulle kunna ta hand om Murre? Hör av er till mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback