Duvan dog

Var med om något otroligt hemskt idag. Satt och väntade på bussen så kom en tjej cyklandes på vägen och en duva som skulle korsa vägen. Tjejen körde såklart över duvan, det var ju en olyckshändelse eftersom hon inte hann se den. Det hemska nummer 1 var att duvans mage sprack och inälvorna for upp, fågeln flög upp men landade efter ca 2 sek och dog. Det hemska nummer två var att tjejen bara tittade på den och åkte därifrån.

Ett djur har känslor och vi människor är otroligt egoistiska och anser att vi är mer viktiga än djuren, sanning 1 är att utan djuren skulle inte vi leva idag. Även om det är en duva så har man faktiskt ansvar att stanna till och ringa någon som kan plocka upp den! Det är både för andra människors skull, dels för att det verkligen såg äckligt ut och dels för att duvan är en smittobärare men också för att duvan ska få rättvisa.

Jag vet att många kan säga att det inte spelar någon roll, "för det var bara en duva" MEN duvan hade säkert också en man/fru hemma i sitt bo, kanske även ungar. Kanske var den ute för att leta mat och vad ska då mannen eller hustrun tänka när den inte kommer hem precis som vi människor tänker om våra nära och kära. Självklart kan vi aldrig gå och säga åt herr duva att frun har dött så det behöver ni inte ens kommentera men det jag menar är att duvan förtjänar att tas därifrån (även om den slängs på tippen) så är det nog en vättigare begravning åtminstonde. Jag vet inte om ni förstår men jag grät när det hade hänt, hade det varit min Bianca hade jag velat att människan tog upp henne eller ringde någon för att hämta henne.


Kommentarer

Postat av: leia

fy vad äckligt att se....och ja hon kunde iaf ha stannat och kollat hur det gick även om den måste ha dött.



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback